Despre preset-uri in general

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Despre preset-uri in general

Mesaj  Gabriel Bordas la data de Joi Feb 21, 2008 4:44 pm


  • Conceptia unui preset este o realizare intre un director de imagine, care raspunde de estetica imaginii si un inginer digital DI cu specializare intr-o anumita camera. In productiile mici, in cazul nostru NBC, este realizat de un cameraman.
  • Este una din etape in creearea unei imagini si se cunoaste ca si ¨camera painting¨, ¨camera coloring¨, in cercurile de afictionati, este vulgar numit Preset.
  • Stabiliti o estetica in functiie de conditiile scenei si lookul dorit.
  • Inaintea filmarii, preparati cateva preset-uri. Ex. tonuri calde pt biserica, in exterior un rang dinamic maxim ca sa protejati zonele de luminata, in restaurant pt. lumina florescenta s.a.m.d.
  • Toate setarile facetile numai pe un monitor calibrat cu diagonala de min 19. De preferat broadcast sau full HD. Evitati sa lucrati cu monitorul de control de pe camera. Vizualizarea este de dorit sa se faca in conditii controlate, fara lumina parazita.
  • Faceti cat mai multe probe inainte-a unei filmari si puneti pe card numai de ce aveti nevoie. Orice reglaj posterior pe teren sunt foarte riscante, deci imprecise.
  • Inainte de a utiliza un preset trebuie sa se aibe in vedere doua strategii, 1 Filmare care implica o etalonare avansata cu soft/hardware specializat la 10bit sau superior 2 Filmare care implica o etalonare de mic nivel intr-un NLE la 8 bit.
  • Pt. filmarile cu etalonare avansata, in genaral sa concep look-uri care numai se apropie un pic de estetica finala a imaginii pt. ca mai tarziu, la etalonare sa se permita o libertate de control asupra imaginii/informatiei cat mai mare. O alta strategie e o filmare care sa contina cat mai multa informatie la filmare , in special pt. zonele de luminata si umbra, astfel incat rezulta o imagine plana, care pt a fi vizualizat pe un monitor pe teren este nevoie de corectori/LUT. Acesta technica in NBC e riscanta pt ca depinde de formatul de inregistrare care de cele mai multe ori, din cauza compresiei, limiteaza rangul de procesari ulterioare la etalonare. De preferat, formatul de filmare sa fie de la DVCPROHD100 in sus. Din aceast motiv nu este indicat pt. HDV sau DV. In general se doreste, se intelege, ca si un proces de captare de informatii, cat mai complecta ne-monitorizabila, decat ca si captare de imagini monitorizabile.
  • Pt. filmarile care implica o etalonare minima pe un NLE, se concepe estetica finala in camera. Aceste reglaje sunt din start prestabilite din timp. Este un proces laborios de catre cameram, care consuma timp, si de aici obligatia de a concepe numai look-uri generale. Acesta procedeu produce imagini de mai mica calitate, adica mai saraca in informatie, si este rezervata pt productii cu buget redus.
Gabriel Bordas

Gabriel Bordas
Admin

Mesaje : 256
Data de inscriere : 20/02/2008
Varsta : 37
Localizare : Barcelona

Vezi profilul utilizatorului http://www.flickr.com/photos/15944782@N06/

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum